اوسمار دو بازیکن آلومینیوم را پسندید بازیکنان پرسپولیس هم قسم شدند کارمندان باشگاه پرسپولیس علیه درویش اوسمار این دو مدافع را نمی‌خواهد استقلال بدون هوادارانش جشن قهرمانی می‌گیرد؟ استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ اعتراض کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام در لیگ انگلیس | گام محکم توپچی‌ها برای قهرمانی فوتسال ایران تمام جوایز فنی را درو کرد روز جذاب فوتبال: دختران هم قهرمان شدند برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد آغاز طرح استعداد یابی نوجوانان ایران بدون انتخاب سرمربی تیم نوجوانان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

همه معادلات سقوط و صعود جدول لیگ برتر فوتبال در هفته پایانی | بازی‌های مرگ و زندگی!

  • کد خبر: ۳۹۲۱۷
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
همه معادلات سقوط و صعود جدول لیگ برتر فوتبال در هفته پایانی | بازی‌های مرگ و زندگی!
در هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر جدال هیجان‌انگیزی بین ۴ تیم برای کسب ۲ سهمیه آسیایی باقی‌مانده به وجود آمده است. این در‌حالی است که در پایین جدول هم ۶ تیم برای سقوط‌نکردن به میدان می‌روند تا هفته آخر لیگ عملا برای ۱۰ تیم از ۱۶ تیم حاضر در جدول همچنان حساس و مهم باشد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ هفته بیست‌و‌نهم رقابت‌های لیگ برتر در‌حالی به اتمام رسید که نتایج جالبی در مسابقات مختلف به دست آمد. پنج‌تیمی که برای رده دوم تا ششم می‌جنگند و شانس آسیایی‌شدن داشتند، نتایج جالبی را به دست آوردند. استقلال که با یک برد می‌توانست سهمیه آسیایی خود را قطعی کند، در ورزشگاه آزادی مقابل پیکان با نتیجه یک‌بر‌یک متوقف شد. آبی‌پوشان تهرانی حالا با ۵۰امتیاز و تفاضل بهتر در رده دوم قرار دارند، اما برای اینکه با خیال راحت کسب سهمیه کنند، باید در هفته آخر شاهینِ ازپیش‌سقوط‌کرده را شکست دهند.
 
البته تساوی و حتی باخت استقلال هم در شرایطی خاص آن‌ها را به آسیا خواهد فرستاد، اما قطعا دل‌بستن به این اتفاق، کار تیم مجیدی را دشوارتر می‌کند. تراکتور تیم سوم جدول است که پنجاه‌امتیازی شد. تیم ساکت الهامی برای آسیایی‌شدن باید در اهواز دیداری شش‌امتیازی و سرنوشت‌ساز را مقابل فولاد برگزار کند. ماجرای تراکتور به‌گونه‌ای است که آن‌ها درصورتی‌که شکست بخورند، قطعا سهمیه نمی‌گیرند؛ اما پیروزی این تیم سهمیه را برایشان به ارمغان می‌آورد. نتیجه مساوی هم همه‌چیز را به نتیجه ۲ بازی استقلال و سپاهان مقابل رقبایشان گره می‌زند. این‌همه در‌حالی است که سپاهان امیدوار است فولاد یا شاهین در هفته پایانی یکی از ۲ تیم تراکتور یا استقلال را متوقف کنند و آن‌ها با شکست‌دادنِ پیکانی که برای نیفتادن می‌جنگد، آن‌هم در تهران، به سهمیه آسیا برسند.
 
پیروز‌نشدن سپاهان تحت هر شرایطی آن‌ها را از حضور در رده دوم یا سوم محروم خواهد کرد و پیروزی این تیم نیزتضمین‌کننده کسب سهمیه نخواهد بود. فولاد هم مانند سپاهان ۴۸امتیازی است. این تیم در صورت پیروزنشدن به‌هیچ‌وجه آسیایی نمی‌شود؛ اما بردش هم ماجرا‌هایی در‌پی دارد. آن‌ها در صورت شکست تراکتور قطعا از این تیم سبقت خواهند گرفت، اما باید امیدوار باشند که یا استقلال ببازد یا سپاهان به برتری نرسد. امید نکونام به شاهین و بیش‌از‌آن به پیکانی است که برای بقا نیاز به گرفتن امتیاز دارد. حال باید دید در هفته پایانی از بین ۴ تیم استقلال، تراکتور، سپاهان و فولاد، کدام ۲ تیم به‌ترتیب با کسب رتبه‌های دوم و سوم، سهمیه قطعی حضور در آسیا را از طریق لیگ به دست می‌آورند. بدون‌شک در‌صورتی‌که استقلال یا تراکتور در جام حذفی قهرمان شوند و جزو تیم‌های دوم و یا سوم باشند، این فرصت نصیب تیم چهارم لیگ می‌شود که به آسیا برسد؛ پس کسب این رتبه نیز اهمیت دارد.


معادلات پیچیده سقوط در انتهای جدول

در فاصله یک هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ برتر، ۶ تیم همچنان خطر سقوط را حس می‌کنند؛ به غیر از شاهین که باخت و سقوطش به لیگ‌یک قطعی شد. شاگردان مهدی پاشازاده در هفته پایانی حتی درصورتی‌که استقلال را شکست دهند، بازهم در قعر جدول خواهند بود. درحال‌حاضر تیم‌های ذوب‌آهن و گل‌گهر با ۳۰امتیاز در رده‌های دهم و یازدهم هستند. هر ۲ تیم فقط روی کاغذ ماندنشان قطعی نشده که در صورت کسب یک تساوی در هفته پایانی مقابل یکدیگر هر ۲ در لیگ می‌مانند و احتمالا شاهد یک بازی سرد بین این ۲ تیم خواهیم بود.

سایپا با ۲۹امتیاز در جایگاه دوازدهم قرار دارد. این تیم که بعد از شروع مجدد مسابقات باختی نداشته است، باید دربرابر پرسپولیس قرار بگیرد. تیم یحیی دربرابر گل‌گهر با تمام قوا بازی کرد، اما احتمال دارد در جدال برابر سایپا به‌خاطر بازی مقابل استقلال به چند بازیکن خود استراحت بدهد. سایپا در صورت کسب پیروزی قطعا در لیگ می‌ماند، اما هر نتیجه‌ای به غیر از برد، سرنوشت این تیم را به نتایج تیم‌های پایین‌دستی مربوط می‌کند. پیکان بیست‌وهشت‌امتیازی بعد از متوقف‌کردن مجدد استقلال باید در خانه مقابل سپاهان پیکار داشته باشد؛ دیداری به‌شدت حساس برای هر ۲ تیم که باعث می‌شود هیجان آن زیاد باشد.
 
سپاهان برای کسب سهمیه آسیایی باید از سد پیکان بگذرد و تیم عبدا... ویسی نیز در صورت متحمل‌شدن شکست یا حتی مساوی، اسیر اماواگر‌های عجیبی می‌شود. دیگرتیم ۲۸امتیازی، ماشین‌سازی است که بدترین تفاضل گل ممکن را در بین فانوس‌به‌دست‌ها دارد. تیم افاضلی بعد از باخت به تراکتور حالا میزبان صنعت‌نفت است. صنعت‌نفت، هفتمی خود را مسجل کرده است و همین باعث می‌شود تا تیم تبریزی به بقا و پیروزی در برابر این تیم امیدوار باشد. خیلی‌ها می‌خواهند تا تیم آبادانی با تمام قوا پا به این دیدار بگذارد. شکست ماشین‌سازی در این حد خطرناک است که پارس جنوبی جم می‌تواند با یک‌امتیاز جای آن‌ها را در رده چهاردهم بگیرد. اما پارس جنوبی جم، تیم تحت هدایت سیروس پورموسوی، فقط به برد دربرابر نفت مسجدسلیمان نیاز دارد تا بازهم با توجه به دیگربازی‌ها، ماندنش قطعی شود. باخت پارس یعنی سقوط قطعی دومین تیم بوشهری و تساوی هم تا حد زیادی همین معنی را می‌دهد؛ مگر اینکه ماشین‌سازی دربرابر صنعت‌نفت شکست بخورد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->